2014年4月14日 星期一

Weekend!

On Saturday, I went to the National Botanic Gardens, and the Glasnevin Cemetery. These two places are quite close so I visited them on the same day.

The National Botanic Gardens is a very good place to take a walk. There are so many different kinds of plants. I really like it.
    
Another place is the Glasnevin Cemetery. I was very surprised when someone recommended it to me. I don't understand why I should visit a cemetery. However I quite like it after I visited it. We attended the tour, and the tour guide told us a lot of stories behind this cemetery. I feel I should know more Irish celebrities so I kind understand more stories. 


星期六我去了國家植物園跟Glasnevin公墓,這兩個地方很近,所以我在同一天一起參觀了這兩個地方

國家植物園是個很適合散步的地方,而且裡面有各式各樣的植物, 我還滿喜歡這裡的

另一個地方是Glasnevin公墓,沒錯就是公墓,一開始我還很疑惑為什麼有人會推薦我去參觀墳墓,但去了之後就懂了,這個公墓是很多愛爾蘭名人的安息地,不過大部分還是都柏林的市井小民,埋葬在這裡的人口比都柏林市區現在的人口還多!!

我們還參加了導覽,聽了很多這個地方的故事,有些悲傷有些有趣! 如果我多認識一些愛爾蘭的名人,參觀起來應該會更有感覺! 沒想到參觀墳墓會是這種心情~


沒有留言:

張貼留言